CENA OKOLO 2000 CZK
Ratchet and Clank: Tools of Destruction

Poctivě odvedená práce, využívající možností PS3, plná nových nápadů, skvělé hratelnosti i propracovaného designu. Zaručená zábava od první do poslední vteřinky.
- .Fantastický design
- .Dokonalí nepřátelé
- .Bez hluchých míst
- .Konečně "Pixar" hra
- .Někdy až příliš akce najednou :-)
Označení next-gen v poslední době získává spíše hanlivý nádech. Tituly,
které známe například z PS2, vývojáři vylepší o nějaký ten polygon,
lesklý povrch, s fyzikálními zákony si hlavu už nelámou a šup s hrou na
trh. Naposledy mě doslova rozzuřil moment z hraní posledního Medal of Honor,
kdy palba do skel oken připomínala střelbu do metr širokého skleněného
kvádru, který trpí samozacelovací technologií. A teď je obtížné
rozhodnout, kam zařadit PS3 díl Ratcheta. Má příznaky pozlátka, nebo se
třpytí ryzím kovem?
Co vás udeří do očí hned v prvním okamžiku, je naprosto úžasný vzhled.

Konečně hra s vizáží filmu od Pixaru
Co vás udeří do očí hned v prvním okamžiku, je naprosto úžasný vzhled.
Tolikrát už jsme o hrách slyšeli, jak předvedou kvalitu animovaných
filmů od Pixaru. Čím více se autoři zaklínali, tím vzdálenější obvykle
jejich výtvor slibům byl. Oceňuji na Insomniacu, že při tvorbě Tools of
Destruction vydržel mlčet, nešířit okolo sebe hype a místo toho makat.
Teď mohou v klidu sami recenzenti konstatovat „kruci fix, tohle je
vážně jako kdyby člověk hrál animovaný film.“ Obrovskou roli na tom
hraje fantastická práce animátorů, kteří dali Ratchetovi možnost
vyjádřit na svém obličeji různé emoce. Nemáte tu prostě panáka, ale
živého hrdinu, který dá jasně najevo, co právě prožívá.
Neustálý upgrade zaručuje, že se ani chvíli nebudete nudit.
A že hra nabízí jednu situaci za druhou pro pořádné změny emocí. Samozřejmě od počátku jste vrženi do totálního chaosu v gigantické Metropoli. Už první kroky
Akce, akce, a zase akce
Tedy pokud na to
najdete chviličku. V Tools of Destruction totiž jednoduše nemáte čas
příliš přemýšlet nad tím, co okukovat. Zuřivě likvidujete nastupující
útočníky,
když vzápětí se jeden z nesčetně mrakodrapů začne hroutit. Ujíždíte po
koleji smykem a proti vám vlak. Uskočíte na protější a tam jede další.
Zoufale skáčete z jedné koleje na druhou, vlaky se řítí jak šílené a po
průjezdu tunelem se na vás pověsí masivní létající robot s touhou
usmažit vás paprskem. Tu koleje chybí, tam praskly, reflexy máte
napnuté k rupnutí, rychle prohazujete pozvolna přibývající zbraně,
upgradujete, sbíráte náboje, ale zároveň skáčete, střílíte, rozbíjíte.
Co je ale nejnádhernější, je fakt, že vás to baví a absolutně nemáte
pocit, že se něco opakuje, že autoři opakují z nedostatku invence ten
samý nápad. Nakonec, zkuste na všech dostupných planetách najít
opakující se motiv.
|

Velké, opravdu velké zbraně
Nebyl by to ani Ratchet and Clank, kdyby obrovskou roli ve hře nehrály
unikátní zbraně. Insomniac s nimi bodoval i ve svém úspěšném pokusu o
vážné sci-fi, Resistance: Fall of Man,
ovšem nádhera z Ratchetů doznává svého znovuvzkříšení až nyní. Neustálý
upgrade zaručuje, že se ani chvíli nebudete nudit. Tedy, pokud si
obstaráte dostatek munice. Samozřejmě k dispozici jsou i vozidla či
jejich létající ekvivalenty. Mimochodem, pokud si vzpomínáte na některé
neumělé pokusy, jak využít Sixaxis v některých hrách, je jasné, že v
plošinovce nachází využití naprosto maximální. Vylepšuje hru,
neotravuje. Mimochodem, počkejte si na zbraň Tempest Launcher, takové
řízené tornádo má své nečekané půvaby.
Dále potěší i fakt, že se autoři nijak nepokoušeli opustit to, co dělalo sérii tak úspěšnou a dělá i její nejnovější díl tak kvalitním. Tedy absolutní koncentraci na ryzí zábavu. V Ratchetovi si nelámete hlavu, ačkoliv samozřejmě sledujete i příběhovou linii, jednoduše jste absolutně spojeni s hrou, která vám na nějakých dvacet hodin nedá vydechnout. Multiplayer ani online hraní se nekoná, prý někdy v budoucnosti. Ale nemyslím, že by to vadilo, ta hra je i tak neskutečně propracovaná.