40 euro
Legend: Hand of God - bijte je všechny

Velmi povedený klon Diabla, který na legendu odkazuje každým coulem. Hraje se velmi dobře a být v něm více questů, hodnotili bychom výše.
- .výborně vypadá
- .svižně se hraje
- .dává vzpomenout na Diablo
- .málo questů
- .příběh mohl být zajímavější
Na začátku bylo Diablo. A lidé viděli, že je dobré. Velmi dobré. Skvělé! Ta hra se stala legendou. Ale jak se dostat legendě na tělo, když chci zdědit její úspěch? Sacred to zkusil s obřím otevřeným světem a netradičními postavami. Titan Quest dovedl k dokonalosti herní tempo. Dungeon Siege zavedl celou partu dobrodruhů. Silverfall se pokusil zabodovat komiksovou grafikou a neokoukaným světem. Dawn of Magic postavil magický systém na hlavu. A Loki
přišel s vyspělým draftováním. Žádný z kandidátů však nedokázal
svrhnout krále. Nyní přichází Legend: Hand of God od německé herní
manufaktury Master Creating. Začneme psát příběh nové legendy?
"Také Legend obohacuje starý vyzkoušený systém akčních RPG o nějaké ty inovace. Jedna z nich se jmenuje Cinematic Combat System a stará se o plynulejší a uvěřitelnější bojové animace."
Také
Legend obohacuje starý vyzkoušený systém akčních RPG o nějaké ty
inovace. Jedna z nich se jmenuje Cinematic Combat System a stará se o
plynulejší a uvěřitelnější bojové animace. Na to se velice pěkně dívá, herně
však tato vypečenost zůstává bez reálného dopadu. Potom tu je kombinace
dvou z celkových pěti tříd (boj, magie, divočina, víra, lotrovina).
Něco podobného bylo již v Titan Quest, takže se nedá mluvit vysloveně o
novince, je ale pravdou, že díky tomuto způsobu tvorby postavy
se hra dostává na solidní míru znovuhratelnosti. Možná největším
vlastním vynálezem Legend je proto mluvící kurzor myši, který se
vyjevuje v podobě elfky Luny. Zdálo by se, že jde spíše o otravu a
samoúčel, ovšem tak tomu není – světélkující dáma rozsvítí potemnělé
kouty kobek a navíc s hrdinou vede příjemně vtipné rozhovory.
VIDEO
Takže to jsme si odbyli samostatnost, nyní je třeba vyložit karty
na stůl. Legend: Hand of God ve své podstatě nepřináší nic nového a
stejně jako většina akčních RPG sází na nostalgický faktor, který je u
mnoha hráčů milujících Diablo stále silný. Důležité je reálně zhodnotit
vlastní síly: když už nedokážu legendu překonat, tak ji aspoň dobře
zkopíruju. V případě Hand of God se toto rozhodnutí jeví jako dobře
zvolené. Vedle ozkoušeného ovládání myší (levé myšítko: obyčejný útok,
pravé: vyvolání speciální
akce či kouzla) hra představuje četné designové elementy z velkého
vzoru. Od sudů naplněných pokladem a sarkofágů v dungeonech přes
vzezření inventáře (zobrazení zbraní či brnění) až po hierarchické
schopnosti vašich nepřátel (řekneme jen: goblinní šamani). Veteráni,
kteří projeli klasiku křížem krážem se budou cítit okamžitě jako doma.
Ale také nováčci profitují z osvědčených receptů vzorového vystavení
návykové hry. Jednoduchý princip, „zmlátit všechna monstra k smrti
s cílem získat zkušenosti s výbavu“, zůstává naprosto nezměněn.
Chcete
pár slov k docela konvenčnímu příběhu? Máte je mít. Otevřený portál do
světa démonů přinese nepořádek do dosud poklidné fantasy země. Abyste
šířící se nákaze neznámého původu učinili přítrž, musíte coby hrdina
Targon najít a sebrat tři díly rozlomeného artefaktu. Tedy nic, co
bychom z hlavních dějových linií
každé druhé fantasy hry neznali. Kreativita se oproti tradičnímu
ústřednímu příběhu skrývá ve vedlejších úkolech, které vyčnívají už
svými obskurními zadavateli. Nějakou dobu vás nepovinné questy budou
opravdu bavit, samozřejmě po čase se ukáže, že studnice nápadů nebyla
bezedná a některé se tak začnou opakovat. Opakovaly by se však zřejmě
mnohem více, kdyby jich autoři připravili na takto rozlehlý svět
obvyklý počet. Bohužel je takových úkolů opravdu málo, čímž trpí
především hratelnost. Zatímco v jiných RPG tohoto typu jste vedlejšími
či hlavními úkoly nenásilně posunováni vpřed, v Legend si namísto toho
často užijete nudného pobíhání, ať už z jedné části světa do druhé,
nebo prostě proto, že nemáte dostatek sil, abyste mohli pokročit
v příběhu. Proto se musíte lopotit divočinou a pomalu získávat potřebné
zkušenosti. Právě zde vidíme největší problém hry: až příliš často jsme se krajinou pohybovali bez nějakého zadání.
Ano,
prostředí je sice krásně vyvedené a kupodivu se i často mění, ale za
dobou, kterou v Legend musíte strávit pro dohrání (asi 30 hodin), se i
ten nejhezčí kraj okouká, když chybí vnitřní obsah. Když se dostanete
do parádně provedeného bažinatého labyrintu, hned se dostaví opravdu
dobrodružný pocit, jenže jakmile zjistíte, že tady nebudete dělat nic
jiného než kosit jednu vlnu stále stejných nepřátel za druhou, nadšení
rychle vyprchá. Tábor s řadou vedlejších úkolů někde na cestě by nám
v tomto případě bohatě stačil.
V a mezi řídce roztroušenými kempy
a vesnicemi najdete pevné portálové kameny, které slouží jako tradiční
teleporty. Když Targon zemře, objeví se u nejbližšího z těchto kamenů a
jede se dále. I proto si autoři mohli dovolit nastavit obtížnost již od
samého počátku o něco výše, než jste z podobných titulů zvyklí.
Přesto zůstává Legend stále fér a nepřátelé nikterak nepodvádí, tedy
pokud do toho nezapočítáváte i jejich kompletní obnovení po
znovunahrání již prošlého úseku. V tom vidíme naopak výhodu, protože
častokrát narazíte na bosse, který je zatím nad vaše síly. Jak už jsme
zmínili, stačí se potom nějakou dobu pohybovat po prostředí a získávat
zkušenosti či lepší zbraně. Požitek z poražení pěkně vypadajících a
vytvrdlých konečných protivníků je o to větší.
Legend: Hand of God pěkně odsýpá, a pokud se povznesete nad nedostatek questové náplně, bude vás kosení nepřátel bavit. Samozřejmě má hra i nějaké ty mušky: například zdaleka ne všechny skilly a talenty jsou stejně hodnotné, některé se zkrátka hodí více než jiné, ale tak už to bývá a hráč si celou škálu musí odzkoušet sám. V pozdějších fázích se nám s vypracovaným hrdinou naopak zdálo, že některá kouzla jsou až příliš mocná, čímž se hra stala možná jednodušší než na začátku. Kamera ve většině případů funguje dobře, někdy se ale přeci jenom trochu zaškobrtne.
Ne
každá nová hra potřebuje originální myšlenky k tomu, aby byla dobrá.
Někdy stačí s velkou pečlivostí převést silné stránky starých klasik do
moderního hávu. To Legend zvládá když ne na jedničku, tak na dvojku
určitě. Jako takové se jí daří navodit silný Diablo-feeling, dokonce
jeden z nejsilnějších, jaké jsme tu mezi klony kdy měli. Za to je třeba
vývojářům vyslovit díky. Ale proč se Legend v hodnocení nevyšplhala
výše? Inu, když už se neprezentují žádné opravdu nové myšlenky,
očekávali bychom od zbytku větší porci: více questů, více variability,
více příběhu, více předmětů.